Model lekcji ABC oraz strategie mało znane w Polsce, wykorzystywane na poszczególnych etapach lekcji.

Wykorzystanie przez nauczyciela  rozmaitych narzędzi i strategii może niewątpliwie przyczynić się do poprawy praktyk pedagogicznych oraz zmienić podejście do oceny ucznia. W zręcznych rękach nauczyciela proponowane podczas szkolenia teorie uczenia zostaną przekształcone w strategie uczenia się, co może skutkować:

          wzrostem motywacji i zainteresowania uczniów lekcją czyli podniesieniem pozytywnych postaw wobec nauki i osiąganiem przez nich lepszych wyników w nauce,

          obserwowalną poprawą zachowania, większym zdyscyplinowanie na lekcji;

          przyjęciem odpowiedzialności przez uczniów za własną naukę, mniejszym scedowaniem niepowodzeń na czynniki zewnętrzne;

          podejmowaniem ryzyka w procesie uczenia się.

 Cel: umiejętność  konstruowania zadań w formie rozprawki, które:

  • będą zachętą do praktykowania przez uczniów nowych strategii uczenia się 
  • będą skłaniały uczniów do rozwijania kluczowych kompetencji czyli doskonalenia umiejętności przydatnych w codziennym życiu (takich jak umiejętność wyciągania wniosków, myślenia analitycznego i krytycznego, zachowania się w nowych sytuacjach) oraz promowanie aktywnego nauczania zespołowego

 

Warsztaty będą prowadzone w formie rozprawki i tak jak, każda rozprawka będą składały się ze wstępu (tezy/hipotezy), rozwinięcia (argumentów) oraz zakończenia (potwierdzenia tezy lub potwierdzenia/obalenia hipotezy) 

 

1.     Wstęp ( faza oczekiwania)

Cele warsztatów:

a)     Odniesienie się do wiedzy i doświadczeń z którymi uczniowie przyszli na zajęcia (włączając w to nieporozumienia, błędy etc)

b)     Skierowanie uwagi na zagadnienie, którym uczniowie będą się zajmować

c)     Ustalenie celów lekcji

d)     Dostarczenie kontekstu dla zrozumienia nowych pojęć

e)     Zmotywowanie uczniów i zaangażowanie ich do udziału w lekcji

f)      Pokazanie im jak to czego się za chwilę dowiedzą mogą wykorzystać praktycznie w codziennym życiu

 

2.     Rozwinięcie (faza budowania wiedzy)

Cele warsztatów:

a)     konfrontacja oczekiwań z rzeczywistością

b)     poszukiwanie informacji

c)     analiza materiału

d)     zadawanie pytań

 

3.     Zakończenie (faza podsumowania)

Cele warsztatów:

a)     podsumowanie

b)     wymiana opinii na temat: co zrobić z nową wiedzą, jak ją zastosować w praktyce

c)     zadanie dodatkowych pytań.

 

 Podczas warsztatów przećwiczone zostaną  strategie i metody, które sprawdzą się na poszczególnych etapach lekcji.

Faza wstępna

Budowanie wiedzy

Podsumowanie

1.     Klasyczna burza mózgów i jej odmiany

2.     KWL

3.     Think –Pair – Share (pomyśl -podziel się)

4.     Mix – freeze –pair

5.     Structured Overwiew

6.     What –So What –Now What

7.     Tablica pytań

8.     Mapa semantyczna

 

 

1.     Value Line (linia wartości)

2.     Paired Reading/

Paired summarizing

 

3.     Reading and Questioning

4.     Directed Reading Activity (DRA) czyli czytanie ze zrozumieniem nadzorowane przez nauczyciela

5.     Directed Reading and Thinking Activity (DRA)

6.     SQ3R (2PSPS)

7.     Aktywne dyktando

8.     Jigsaw

 

1.Value Line (linia wartości)

2. Burza mózgów i jej odmiany

3. What –So What –Now What

4. Strategie metapoznawcze

a)     Pytania

b)     UNM

c)     3-2-1

d)     Ile procent / Jaka ocean.

e)     Wiem / Nie wiem

 

5.Wstań –Siadaj: zwycięzca bierze wszystko

 

 


kontakt: aga_102@tlen.pl

Zapraszamy na szkolenia stacjonarne i online. Wydajemy stosowne zaświadczenia.

  • Motywacja Kellera
  • Strategie ABC
  • Metapoznanie
  • Instruktażowe nauczanie 4ALL
  • Cykl Kolba
  • CLIL
  • Prawo oświatowe
  • Licencje Creative Commons

Komentarze

Comments: 38
  • #38

    Lidia.Bugiera@gmail.com (Thursday, 09 February 2023 12:16)

    Witam. Jestem zainteresowana szkoleniem z zakresu motywacji Kellera. Proszę o informacje.

  • #37

    Agnieszka (Monday, 07 November 2022 20:36)

    Witam, jestem zainteresowana szkoleniem CLIL, proszę o informację

  • #36

    Sandra (Friday, 25 June 2021 13:43)

    Dzień dobry,
    Poproszę o przesłanie oferty najbliższego szkolenia CLIL na adres szagorska1@yahoo.pl
    Dziękuję i pozdrawiam!

  • #35

    Joanna (Thursday, 25 June 2020 00:36)

    dzień dobry, kiedy będzie organizowane szkolenie CLIL online?
    pozdrawiam serdecznie
    Joanna

  • #34

    CLIL (Thursday, 16 April 2020)

    Również jestem zainteresowana szkoleniem CLIL online. Czy będzie ono możliwe i jeśli tak, to w jakiej cenie?

  • #33

    Anna (Friday, 24 January 2020 21:15)

    Ile kosztuje szkolenie online CLIL?

  • #32

    Gaga (Sunday, 06 October 2019 19:00)

    Absolutna rewelacja-gdzie kurs?

  • #31

    4ALL (Thursday, 01 August 2019 11:58)

    Dementujemy style uczenia się, propagujemy nauczanie w oparciu o pojęcia kluczowe. O stylach uczenia i mitach na ten temat pisałam w czasopiśmie „Sygnał”
    Szkolenia będą online.

  • #30

    Dorota (Tuesday, 11 June 2019 21:46)

    Czy nadal szkolicie w zakresie 4ALL?
    D. Pasek

  • #29

    Style uczenia się (Wednesday, 24 April 2019 19:32)

    Kochani, style uczenia się to MIT. Koncepcja fajna i szczytna, ale niestety nieprawdziwa. Było wiele badań i metaanaliz - nie znaleziono koncepcji, która by się obroniła.

  • #28

    Kazik (Sunday, 21 October 2018 15:04)

    Rewalacja

  • #27

    Aneta (Thursday, 21 September 2017 06:56)

    Gdzie szkolenia?

  • #26

    Rodzic (Monday, 11 September 2017 21:39)

    To powinno być obowiązkowe w polskiej szkole.

  • #25

    jejku (Sunday, 10 September 2017 19:43)

    To najlepsza strona w historii, każdy nauczyciel powinien się z tego uczyć

  • #24

    Oczkiem w Edukację (Saturday, 09 September 2017 12:26)

    Wyśmienicie skomponowany projekt, wyobrażam sobie sukcesy uczniów i ich zaangażowanie ��

  • #23

    %AE (Thursday, 17 August 2017 09:19)

    Rewelacja i jeszcze raz rewelacja!!!!

  • #22

    nauczyciel (Wednesday, 16 August 2017 12:40)

    jestem pod wrażeniem. SZOK

  • #21

    Kamagra 100mg (Thursday, 13 July 2017 16:15)

    Extra Super Viagra

  • #20

    Katarzyna (Friday, 02 June 2017 08:46)

    imponujące

  • #19

    Beata (Thursday, 01 June 2017 12:40)

    Bardzo dobra strona, zamawiam szkolenie

  • #18

    Małgosia (Thursday, 25 May 2017 21:02)

    Absolutna rewelacja

  • #17

    kasia (Thursday, 25 May 2017 09:09)

    bardzo dobra strona, każdy nauczyciel powinien ja zobaczyć

  • #16

    Zatyrany (Tuesday, 23 May 2017 19:58)

    Rewelacyjnie dobrane filmy do wyjaśniania.Strona masakra

  • #15

    blelel (Tuesday, 23 May 2017 08:34)

    dawno nie widziałam tak dobrego nauczania

  • #14

    mateucz (Thursday, 18 May 2017 10:12)

    ŚWIETNIE SIĘ NADAJE NA SZKOLENIA DLA BIZNESU. MA TROCHĘ BŁĘDÓW ALE SUPER

  • #13

    Gosia (Friday, 28 April 2017 06:20)

    Rewelacja, rewelacja o tym trzeba mówić głośno.Ktoś coś fajnego wymyślił

  • #12

    bufa (Saturday, 22 April 2017 20:44)

    to mogą być najbardziej profesjonalne szkolenia-bogatctwo materiałów

  • #11

    Nauczyciel (Friday, 21 April 2017 21:38)

    skąd materiały?

  • #10

    Marek (Friday, 21 April 2017 21:36)

    świetne

  • #9

    beata (Saturday, 08 April 2017 08:08)

    rewelacja

  • #8

    komik (Friday, 07 April 2017 11:57)

    rewelacja-wracam tutaj codziennie

  • #7

    beatriceku (Tuesday, 04 April 2017 12:16)

    znalazłam szkolenia na printerescie. Uwielbiam te stronę. Masę rzeczy wykorzystuje na lekcjach. Jak ud się stworzyć grupę chcemy szkolenia

  • #6

    katarzyna (Monday, 03 April 2017 11:05)

    chcę się zapisać na szkolenie

  • #5

    lilula (Monday, 03 April 2017 10:33)

    Najlepsza strona jaką widziałam

  • #4

    kujon (Tuesday, 28 March 2017 08:17)

    rewelacja

  • #3

    zygała (Tuesday, 17 January 2017 09:13)

    Rewelacyjna strona dla nauczycieli

  • #2

    Agnieszka (Tuesday, 17 January 2017 09:12)

    Zapraszam wszystkich zainteresowanych do współpracy

  • #1

    agatajas (Sunday, 21 February 2016 09:01)

    Fajny program do nauki podobny do bardzo Innowacyjne metody angielskiego z Preply http://www.academia.info.pl/korepetycje-z-preply-korepetycje-j-angielski-gdansk

Autor strony: Agnieszka Jastrzębska-opracowania własne chronione prawem autorskim, proszę nie kopiować materiałów. Nie jest możliwe zaplanowanie prawidłowo lekcji bez wcześniejszego szkolenia. Materiały poglądowe

Problem: szkolna rzeczywistość logiczna a intuicyjny świat przyszłości.