Dom ani szkoła często nie pomagają uczniom dowiedzieć się o alternatywnych sposobach osiągania sukcesu szkolnego. Nauczyciele potrafią wskazać uczniom cel do osiągnięcia, ale trudno im nauczyć samych technik umożliwiających osiągnięcie celu – uczeń wie, że musi nauczyć się wiersza na pamięć, ale nie dowie się jakich technik ma użyć, by zrobić to szybko i sprawnie. Stosowane strategie uczenia są związane przede wszystkim z motywacją. Proponowane w szkoleniach rozwiązana pokażą w jaki sposób przenieść odpowiedzialność za swoją naukę na ucznia.
Popełnianie błędów jest kluczem do postępu. Wielu nauczycieli szczyci się tym, że ich uczniowie popełniają mniej błędów i mają lepsze osiągnięcia od swoich rówieśników. Może warto się zastanowić czy nie zachęcać uczniów do kultywowania nawyku popełniania błędów przy najlepszej możliwej okazji do nauczenia się czegoś?
Pomyłki są ważne, są czasami "jedyną okazją" do nauczenia się czegoś lub stworzenia czegoś naprawdę nowego. Zapraszam na szkolenia.