A. tworzy środowisko
nauki, w którym uczniowie są aktywnymi uczestnikami B.
motywuje uczniów w sposób bezpieczny, udzielając wsparcia ale nie wyręczając
ucznia C.
zachęca uczniów do przyjęcia odpowiedzialności za własne uczenie się i
uwzględnia różnorodne potrzeby edukacyjne wszystkich uczniów D.
potrafi skutecznie i efektywnego kierować klasą, wspierając takie zachowania,
które promują w klasie komfort, porządek
i właściwe zachowania uczniów E.
zapewnia uczniom równy dostęp do technologii, narzędzi, pokazuje rozmaite
strategie uczenia się F.
aranżuje lekcje, które pozwalają uczniom rozumieć, że uczenie się jest
procesem, a błędy są naturalną częścią nauki G. tworzy
środowisko, w którym praca ucznia jest cenioną wartością,
ocena
nauczyciel
i uczeń wspólnie udzielają sobie informacji zwrotnych na temat postępującego
procesu uczenia,
A.wykorzystuje wiele metod w celu systematycznego gromadzenia danych na temat
umiejętności ucznia, wykorzystuje w praktyce zarówno ocenianie sumujące jak i
kształtujące oparte na taksonomiach B.zmienia strategie, metody i formy pracy, które dostosowuje do indywidualnych potrzeb
uczniów, C.odkrywa u uczniów wcześniejsze rozumienia pojęć, które należy uwzględnić w
całym procesie D.stosuje rożnego rodzaju strategie metapoznawcze E.ułatwia uczniom samoocenę oraz ocenę koleżeńską