Ten etap lekcji odpowiada, za motywację. W tej części najważniejsze jest odwołanie się do doświadczeń uczniów. Ważne jest pokazanie czegoś namacalnego, realnego. Jak zacząć?
Wymiana doświadczeń miedzy uczniami, którzy porównują swoje doświadczenia w grupach dwu, trzy osobowych.
Niewerbalne rozumienie pojęć, tworzenie obrazu pojęcia.
Tworzenie pojęć po przez „już wiem coś na ten temat”
Pamiętaj aby zacząć od lewej półkuli
Czas na innowacje
Lewa półkula: Zastosowanie-uczniowie testują wiedzę stając się ekspertami
Prawa półkula. Projektowanie - rozszerzenie. Nowe informacje stosowane są do bardziej złożonych doświadczeń. Uczniowie dodają coś od siebie do nowych nauczanych treści.
Lewa półkula: Szlifowanie własnych pomysłów w grupach oraz przy pomocy nauczyciela.
Prawa półkula: Uczniowie dzielą się wiedzą z innymi.