Zaprezentuj wyniki swojej pracy

Ten etap to prezentacja zastosowania wiedzy jaką ma uczeń w życiu codziennym. Uczeń rozszerza swoje doświadczenie wzbogacając je o nowe treści. Skuteczny transfer może nastąpić wtedy kiedy nauka zostanie zorganizowana wokół  autentycznych problemów i projektów. Chodzi o to aby uczeń zobaczył jak nauczone treści można uogólniać.

Te wcześniejsze omówione etapy modelu lekcji są konieczne aby uczeń umiał :

  • unaocznić  początkowe doświadczenie uczenia się,
  • stworzyć kontekst zarówno dla początkowej nauki i nowej sytuacji, do której może stosować nowe treści.
  • zobaczył podobieństwa i różnice między sytuacjami, w których stosuje poznane treści.
  • rozwijać metapoznawcze umiejętności i monitorować  własny proces uczenia się. 

 Dzięki możliwości zaprezentowania własnych pomysłów uczenie staje się  istotne dla uczniów. Uczniowie  dzielą się tym czego się nauczyli co pozwala rozwijać im nowe wnioski, nowe doświadczenia. Ten proces przygotowania, prezentacji i refleksji wymaga świadomego myślenia o tym jaki jestem ja jako uczeń i pokazuje jaki jestem w relacji z innymi.  W tym miejscu na tym etapie uczeń ma okazję poznać i zrozumieć  własne potrzeby samorealizacji. Uczy się metapoznawczo.

 

Kompetencje kluczowe potrzebne żeby utrzymać się na rynku pracy. Otwarty umysł, szerokie horyzonty.

Umiejętność stosowania wiedzy w różnych kontekstach.

  • Umiejętność rozważania różnych wyborów, badania sytuacji.
  • Zajmowanie konkretnego stanowiska, które potrafi uzasadnić.
  • Jest wrażliwy na uczucia innych.
  • Zadaje trafne pytania.
  • Poszukuje nowych rozwiązań.
  • Aktywnie dzieli się wiedzą.
  • Chetnie bada przekonania i opinie.
  • Odróżnia fakty od opinii.
  • Szuka dowodów na poparcie swoich hipotez.
  • Zanim wyda opinię zapoznaje się ze wszystkimi faktami.

Pracodawcy oczekują swoich pracowników aby potrafili stosować wiedzę w nowych kontekstach.

Pracodawcy spodziewają się, że osoby będą potrafiły wykorzystać poprzednie doświadczenia do przeprowadzenia  zmian w firmie.

Latajace samoloty
Latajace samoloty

Kiedy uczniowie skończą szkołę i spotkają się z nowym doświadczeń, rzadziej będą mieli instrukcję, która podpowie im dokładnie, co mają robić. Będą oni musieli opierać się na tym, czego nauczyli się wcześniej i będą wyposażeni konstruktywne mechanizmy radzenia sobie z nowym wyzwaniem.



Czym jest metapoznanie?

Tancerka przed swoim występem ćwiczy przed lustrem, dzięki temu widzi jak tańczy, jakie poprawki są jeszcze konieczne zanim swój kunszt pokaże publiczności. Praca poznawcza jest często niewidoczne i nie można jej bezpośrednio zaobserwować. Wyzwaniem nauczyciela jest  stworzenie takich warunków aby pomoc uczniom kształtować ich umiejętności  „metapoznawcze" odnoszące się do procesów myślowych, dzięki którym można stworzyć odpowiednik lustra dla procesów umysłowych.  


Pokaż czego się nauczyłeś wykorzystując elementy gier komputerowych? Projekt Angry Birds

Temat: „Jakie prawa fizyki obowiązują w świecie Angry Birds“  tworzenie książeczki dla dzieci w wieku 6-12 lat

Forma: Praca w grupach 4 osobowych

Jak zacząć projekt?

1.Zastanów się jaki formant będzie miała książeczka

2.Krótki opis gry z fotografią lub własnym rysunkiem

3. Jakie prawa fizyki obowiązują w grze?

Opis prawa jakie udało się ustalić w grze (min 3)

Sformułuj pytania, które może dziecku zadać rodzić uczestniczący w grze wraz z dzieckiem lub obserwujący grę dziecka.

Konieczny opis w języku zrozumiałym dla dziecka 6-12 letniego

Na ptaka, który zostaje wystrzelony z katapulty działa siła ciężkości, która powoduje, że ....... (opis siły grawitacji rysunek wykonany osobiście w tle Angry Birds)

4 .Propozycja pytań

Gra polega na strzelaniu do świń z procy przy pomocy tytułowych wściekłych ptaków

– co ważne, nasi wrogowie chowają się za rozmaitymi przeszkodami, takimi jak

mury, deski czy kostki lodu itd

"jak myślisz, czy ptak wystrzeli wyżej jeżeli mniej naciągniesz procę? “

"Kiedy korzystasz z dużego ptaka a kiedy z małego- od czego to zależy? ]

5.Propozycja tematyczna 

Podstawowa matematyka: matematyka język pozycyjny (nad, pod, w lewo, w prawo, w dół, największy, najmniejszy), pomiar (na odległość), kąt.

 Fizyka: Maszyny proste (dźwignia), mechanika, siła, energia, prędkość przyspieszenie, tor, droga, pomiar odległości, prędkości, czasu.

 Historia: Historia katapulty, współczesne wynalazki, które korzystają z tej technologii

 Muzyka: Muzyka popularna w średniowieczu, gdy katapulty zostały wymyślone ( poczuj kulturę czasu).

 Artystyczne -Epoka sztuki w średniowieczu, gdy katapulty zostały wymyślone (poczuj kulturę czasu).

6. Kryteria sukcesu:

-staranność wykonania- 5pkt

-poprawne wyjaśnienie praw fizycznych, pojęć matematycznych, opisów historycznych -10 pkt za każdy pomysł

-poprawne sformułowanie pytania -5 pkt za każde pytanie 

Projekt uczniowski-fizyka w grach komputerowych. Tworzenie własnych pomysłów gier komputerowych uwzględniających prawa fizyki.

Inny projekt-prezentacja

Download
Little Big Planet -projekt.pdf
Adobe Acrobat Document 728.8 KB

E-portfolio

Uczniowie mogą umieszczać swoje prezentacje na blogu tworząc e-portfolio. Poniżej autorski samouczek.

Download
samouczek-blogujemy (2).pdf
Adobe Acrobat Document 2.8 MB

kontakt: aga_102@tlen.pl

Zapraszamy na szkolenia stacjonarne i online. Wydajemy stosowne zaświadczenia.

  • Motywacja Kellera
  • Strategie ABC
  • Metapoznanie
  • Instruktażowe nauczanie 4ALL
  • Cykl Kolba
  • CLIL
  • Prawo oświatowe
  • Licencje Creative Commons

Komentarze

Comments: 38
  • #38

    Lidia.Bugiera@gmail.com (Thursday, 09 February 2023 12:16)

    Witam. Jestem zainteresowana szkoleniem z zakresu motywacji Kellera. Proszę o informacje.

  • #37

    Agnieszka (Monday, 07 November 2022 20:36)

    Witam, jestem zainteresowana szkoleniem CLIL, proszę o informację

  • #36

    Sandra (Friday, 25 June 2021 13:43)

    Dzień dobry,
    Poproszę o przesłanie oferty najbliższego szkolenia CLIL na adres szagorska1@yahoo.pl
    Dziękuję i pozdrawiam!

  • #35

    Joanna (Thursday, 25 June 2020 00:36)

    dzień dobry, kiedy będzie organizowane szkolenie CLIL online?
    pozdrawiam serdecznie
    Joanna

  • #34

    CLIL (Thursday, 16 April 2020)

    Również jestem zainteresowana szkoleniem CLIL online. Czy będzie ono możliwe i jeśli tak, to w jakiej cenie?

  • #33

    Anna (Friday, 24 January 2020 21:15)

    Ile kosztuje szkolenie online CLIL?

  • #32

    Gaga (Sunday, 06 October 2019 19:00)

    Absolutna rewelacja-gdzie kurs?

  • #31

    4ALL (Thursday, 01 August 2019 11:58)

    Dementujemy style uczenia się, propagujemy nauczanie w oparciu o pojęcia kluczowe. O stylach uczenia i mitach na ten temat pisałam w czasopiśmie „Sygnał”
    Szkolenia będą online.

  • #30

    Dorota (Tuesday, 11 June 2019 21:46)

    Czy nadal szkolicie w zakresie 4ALL?
    D. Pasek

  • #29

    Style uczenia się (Wednesday, 24 April 2019 19:32)

    Kochani, style uczenia się to MIT. Koncepcja fajna i szczytna, ale niestety nieprawdziwa. Było wiele badań i metaanaliz - nie znaleziono koncepcji, która by się obroniła.

  • #28

    Kazik (Sunday, 21 October 2018 15:04)

    Rewalacja

  • #27

    Aneta (Thursday, 21 September 2017 06:56)

    Gdzie szkolenia?

  • #26

    Rodzic (Monday, 11 September 2017 21:39)

    To powinno być obowiązkowe w polskiej szkole.

  • #25

    jejku (Sunday, 10 September 2017 19:43)

    To najlepsza strona w historii, każdy nauczyciel powinien się z tego uczyć

  • #24

    Oczkiem w Edukację (Saturday, 09 September 2017 12:26)

    Wyśmienicie skomponowany projekt, wyobrażam sobie sukcesy uczniów i ich zaangażowanie ��

  • #23

    %AE (Thursday, 17 August 2017 09:19)

    Rewelacja i jeszcze raz rewelacja!!!!

  • #22

    nauczyciel (Wednesday, 16 August 2017 12:40)

    jestem pod wrażeniem. SZOK

  • #21

    Kamagra 100mg (Thursday, 13 July 2017 16:15)

    Extra Super Viagra

  • #20

    Katarzyna (Friday, 02 June 2017 08:46)

    imponujące

  • #19

    Beata (Thursday, 01 June 2017 12:40)

    Bardzo dobra strona, zamawiam szkolenie

  • #18

    Małgosia (Thursday, 25 May 2017 21:02)

    Absolutna rewelacja

  • #17

    kasia (Thursday, 25 May 2017 09:09)

    bardzo dobra strona, każdy nauczyciel powinien ja zobaczyć

  • #16

    Zatyrany (Tuesday, 23 May 2017 19:58)

    Rewelacyjnie dobrane filmy do wyjaśniania.Strona masakra

  • #15

    blelel (Tuesday, 23 May 2017 08:34)

    dawno nie widziałam tak dobrego nauczania

  • #14

    mateucz (Thursday, 18 May 2017 10:12)

    ŚWIETNIE SIĘ NADAJE NA SZKOLENIA DLA BIZNESU. MA TROCHĘ BŁĘDÓW ALE SUPER

  • #13

    Gosia (Friday, 28 April 2017 06:20)

    Rewelacja, rewelacja o tym trzeba mówić głośno.Ktoś coś fajnego wymyślił

  • #12

    bufa (Saturday, 22 April 2017 20:44)

    to mogą być najbardziej profesjonalne szkolenia-bogatctwo materiałów

  • #11

    Nauczyciel (Friday, 21 April 2017 21:38)

    skąd materiały?

  • #10

    Marek (Friday, 21 April 2017 21:36)

    świetne

  • #9

    beata (Saturday, 08 April 2017 08:08)

    rewelacja

  • #8

    komik (Friday, 07 April 2017 11:57)

    rewelacja-wracam tutaj codziennie

  • #7

    beatriceku (Tuesday, 04 April 2017 12:16)

    znalazłam szkolenia na printerescie. Uwielbiam te stronę. Masę rzeczy wykorzystuje na lekcjach. Jak ud się stworzyć grupę chcemy szkolenia

  • #6

    katarzyna (Monday, 03 April 2017 11:05)

    chcę się zapisać na szkolenie

  • #5

    lilula (Monday, 03 April 2017 10:33)

    Najlepsza strona jaką widziałam

  • #4

    kujon (Tuesday, 28 March 2017 08:17)

    rewelacja

  • #3

    zygała (Tuesday, 17 January 2017 09:13)

    Rewelacyjna strona dla nauczycieli

  • #2

    Agnieszka (Tuesday, 17 January 2017 09:12)

    Zapraszam wszystkich zainteresowanych do współpracy

  • #1

    agatajas (Sunday, 21 February 2016 09:01)

    Fajny program do nauki podobny do bardzo Innowacyjne metody angielskiego z Preply http://www.academia.info.pl/korepetycje-z-preply-korepetycje-j-angielski-gdansk

Autor strony: Agnieszka Jastrzębska-opracowania własne chronione prawem autorskim, proszę nie kopiować materiałów. Nie jest możliwe zaplanowanie prawidłowo lekcji bez wcześniejszego szkolenia. Materiały poglądowe

Problem: szkolna rzeczywistość logiczna a intuicyjny świat przyszłości.