Ustalenie jakie znaczenie dla uczniów mają omawiane treści. Wpływa to na zwiększenie motywacji. Nauczyciel podaje konkretne przykłady, które są uczniom znane.
Nauczyciel: Pooglądajmy film: zastanówmy się jaka rolę odgrywa motywacja w życiu pokazanych na filmie ludzi.
Ćwiczenie 1
Uzupełnienie poniższej tabelki
Do czego motywują się bohaterowie na przedstawianych filmach? |
||
Ludy prymitywne |
Biznesmeni/ osoby sukcesu |
Bezdomni |
Strefa komfortu... |
Strefa komfortu... |
Strefa komfortu... |
…do czego motywacja... |
…do czego motywacja... |
…do czego motywacja... |
czas 5 minut
Ćwiczenie 2
Nauczyciel: Zastanów się jak wiedza o swojej strefie komfortu wpłynie na osiąganie sukcesu.
Uczniowie określają jak motywacja i rozumienie strefy komfortu wpłynie na osiągnięcia dzisiaj i wymieniają się informacjami ze swoimi partnerami
Uczniowie określają jak wiedza na temat motywacji, określenia swojej strefy komfortu wpłynie realizację moich życiowych marzeń i wymieniają się informacjami ze swoimi partnerami
Czas 2 minuty
Ćwiczenie 3
Marzenia a przedmiot w szkole – strefa komfortu
Nauczyciel :Wybierz przedmiot, który pozwoli ci zrealizować marzenia
Nauczyciel: Proszę określ swoją strefę komfortu?
Nauczyciel: Co zrobić aby wyjść poza strefę komfortu?
Nauczyciel: Jakie są twoje obawy?
Czas 5 minut
Doświadczenie – Powiedz uczniom jak nowe wiadomości będą wpływały na wcześniejsze umiejętności. Nauka w nawiązaniu do wcześniejszej wiedzy lub umiejętności.
(Present Worth) – dlaczego omawiane zagadnienia będą dla mnie ważne dzisiaj.
(Future Usefulness) – dlaczego omawiane zagadnienia będą dla mnie ważne jutro.
Dynamika osiągnięcia (Needs Matching) – dlaczego warto podjąć ryzyko uczenia się omawianych zagadnień. Keller zakłada, że motywacja silnie wiąże się z zaspokajaniem potrzeby wartości, przynależności i uznania. Można wykorzystać technikę JIGSAW
Modelowanie – Uczniowie mogą służyć radą innym uczniom. Uczniowie, którzy ukończyli zadanie wcześniej służą pomocą i staja się czymś w rodzaju opiekunów dla tych uczniów, którzy mają problemy z rozwiązaniem zadania.
Wybór – Pozwól uczącym się stosować różne metody przy wykonywaniu swojej pracy.