Przedstawiamy przykładowy program szkolenia, który na potrzeby danej grupy może być modyfikowany w zakresie czasu, miejsca, ilości uczestników, ceny.
Program obejmuje dwa dni szkolenia stacjonarnego plus szkolenia online
Szkolenie Stacjonarne
1.dzień zajęcia warsztatowe (6h)
· Wprowadzenie do taksonomii Solo na podstawie modelu lekcji 4ALL
· Budowanie wiedzy od podstaw zgodnie z modelem lekcji 4ALL
· Elementy TOC oraz metapoznania na podstawie modelu lekcji 4ALL
· Otwarta lekcja fizyki w klasie VII przeprowadzona w szkole uczestników kursu- omówienie lekcji
2. dzień: zajęcia warsztatowe (6h)
· Jak indywidualizować i różnicować nauczanie zgodnie z modelem 4ALL
· Pojęcie kluczowe jako wstęp do uczenia przez doświadczenie
· Wstępne omówienie modelu 4ALL
Miejsce: szkoła, placówka doskonalenia nauczycieli, dostęp do Internetu, rzutnika lub tablicy multimedialnej
Szkolenia online na platformie Moodle
6 1,5 h sesji online (wykład, webinarium, panel dyskusyjny, konsultacje, analiza materiałów)
Po każdej sesji praca własna uczestnika warsztatu (praktyczne wykorzystanie treści w szkole), feedback od trenera.
· Omówienie poszczególnych elementów 4ALL
· Strategie ABC w modelu 4ALL
· Elementy modelu motywacyjnego Kellera w 4ALL
· Wizualne nauczanie jako warunek konieczny do dokonania transformacji wiedzy poza szkołą
· Strategie zróżnicowanego i zindywidualizowanego nauczania w modelu 4ALL
· Wprowadzenie do metapoznania w modelu 4ALL
· Multimedialne pisanie konspektu lekcji modelu 4ALL
· Jak uczyć się na bazie własnych błędów i porażek-Wprowadzenie do pozytywnej edukacji.
Uczestnicy szkolenia oglądają filmy poglądowe, uczestniczą w warsztatach, tworzą konspekt wykorzystują poznane treści we własnym środowisku szkolnym i omawiają je z trenerem, otrzymują materiały szkoleniowe oraz stosowne zaświadczenia.
· tworzy środowisko nauki, w którym uczniowie są aktywnymi uczestnikami,
· motywuje uczniów w sposób bezpieczny, udzielając wsparcia ale nie wyręczając ucznia,
· zachęca uczniów do przyjęcia odpowiedzialności za własne uczenie się i uwzględnia różnorodne potrzeby edukacyjne wszystkich uczniów,
· indywidualizuje nauczanie dzięki zastosowaniu pojęcia kluczowego,
· potrafi stosować nauczanie interdyscyplinarne, tworząc autorskie programy,
· zapewnia uczniom równy dostęp do technologii, narzędzi, pokazuje rozmaite strategie uczenia się,
· aranżuje lekcje, które pozwalają uczniom rozumieć, że uczenie się jest procesem, a błędy są naturalną częścią nauki,
· tworzy środowisko, w którym praca ucznia jest cenioną wartością,
· wykorzystuje wiele metod w celu systematycznego gromadzenia danych na temat umiejętności ucznia, wykorzystuje w praktyce zarówno ocenianie sumujące jak i kształtujące oparte na taksonomii SOLO
· zmienia strategie, metody i formy pracy, które dostosowuje do indywidualnych potrzeb uczniów,
· odkrywa u uczniów wcześniejsze rozumienia pojęć, które należy uwzględnić w całym procesie uczenia się
· stosuje rożnego rodzaju strategie metapoznawcze,
· ułatwia uczniom samoocenę oraz ocenę koleżeńską
· 2 dniowy warsztat stacjonarny
· udział w lekcji otwartej z fizyki w klasie VII
· materiały szkoleniowe, publikacje
· 8 tygodni warsztatów online na platformie Moodle
· dostęp do interaktywnego konspektu modelu 4ALL
· dostęp do kwestionariusza badającego sposób uczenia się uczniów
· wystandaryzowane narzędzia do badania umiejętności metapoznawczych
· indywidualne konsultacje z trenerem modelu 4ALL
· nieograniczony dostęp do platformy szkoleniowej dwa miesiące od skończenia kursu
· Cena programu szkoleniowego:
· Przy grupie 20 osobowej (500zł/osoba)