· 

Scenariusz lekcji języka angielskiego

Etap: gimnazjum (klasa 1) – kontynuacja nauki języka

Temat: All about me (Wszystko o mnie).

Cele: Przygotowanie wypowiedzi na temat podstawowych informacji o sobie. (Przypomnienie i uzupełnienie podstawowych wiadomości z podstawy programowej z zakresu SP). Ćwiczenie umiejętności czytania, słuchania ze zrozumieniem, pisania oraz komunikacji w języku obcym.

Pytanie kluczowe: Co powiedziałbyś o sobie  nowo poznanej osobie?

Efekty: uczniowie:

a)     znają: podstawowe słownictwo z SP, czas Present Simple, czasownik „to be”

b)    potrafią: odpowiedzieć na przedstawione pytanie kluczowe

Concept: Poznawanie nowych osób.

Content: 

a)     słownictwo z zakresu: liczebniki, kolory, nazwy państw, narodowości, wygląd zewnętrzny, rodzina, cechy charakteru, zainteresowania

b)    czas Present Simple, czasownik „być”

Most: Rozmowa z nieznajomym.

Czas: 12h

Uwagi. Okres bez podręcznikowy. Klasa słaba. Konieczne jest powtórzenie materiału z SP przed przystąpieniem do realizacji podstawy programowej z gimnazjum.  


ETAPY LEKCJI ZGODNE Z 4ALL

                           

 

Etap

Opis

Doświadcz

Cel: Odwołanie się do doświadczeń uczniów

Zadanie: Nauczyciel prosi uczniów aby przypomnieli sobie sytuację, w której poznali kogoś nowego. O czym rozmawiali? 

Ocena: Stopień zaciekawienia tematem, reakcja uczniów.

 

Przeanalizuj

Cel: Dyskusja na temat doświadczeń. Znalezienie podobieństw.

Zadanie:

·       Nauczyciel prosi uczniów o wymianę doświadczeń w grupach 3,4 osobowych oraz zrobienie mapy myśli związanej z  tematem „wszystko o mnie”

·       Następnie prosi grupy o prezentację swoich „map” (karuzela burzy mózgów).  Wspólnie z uczniami tworzy „ostateczną” mapę myśli.

·        Ocena: Wkład uczniów w pracę grupy, ich zaangażowanie, umiejętność współpracy z innymi.

 

Zobacz (tworzenie mentalnego obrazu tematu)

Cel: tworzenie mentalnego obrazu tematu, jego wizualizacja

Zadanie:

·       Nauczyciel prosi uczniów aby na dużej kartce papieru w formie obrazkowej (rysunki własne, wycięte z gazet) przekazali informacje o sobie.

·       Ocena: Zaangażowanie uczniów w pracę.

 

Poinformuj

Cel: Budowanie wiedzy: przekazanie informacji (słów, wyrażeń, zwrotów, materiału gramatycznego) niezbędnych do zamiany informacji przygotowanej przez uczniów w formie obrazkowej na formę ustną oraz pisemną

Zadanie 1

·       Nauczyciel dzieli uczniów na 5 grup. Każda grupa otrzymuje dużą kartkę i pisze słowa oraz wyrażenia (w języku angielskim) związane z tematem:

Grupa 1: Wygląd zewnętrzny

Grupa 2: Cechy charakteru:

Grupa 3: Zainteresowania

Grupa 4: Podstawowe dane o sobie

Grupa 5: Rodzina i przyjaciele.

·       Stosując strategię „karuzeli burzy mózgów” uczniowie zapoznają się z informacjami kolegów, dopisują własne słowa i podają kartkę kolejnej grupie. Zadanie zostaje zakończone gdy każda z grup otrzyma „swoją” kartę.

Zadanie 2

·      Nauczyciel wspólnie z uczniami analizuje pracę poszczególnych grup, poprawia, uzupełnia. Uczniowie zapisują słownictwo w postaci map słówek (n-l zapoznaje przy okazji uczniów ze strategiami dobrego notowania: kody, kolory, obraz etc).

·      Uczniowie ćwiczą wymowę nowo poznanych słów

·      Uczniowie budują zdania z nowymi słowami (Przy okazji przypomnienie czasownika „być” oraz czasu Present Simple).

Zadanie 3: Alfabet

·      Uczniowie przypominają sobie alfabet na poznanych właśnie słowach (gry typu wisielec, pisanie słów na plecach)

·      Gra „Przesyłanie sekretnych wiadomości”: N-l dyktuje uczniom litera po literze wiadomość  (Jeśli to koniec lekcji to np.” There is no homework for tomorrow”.

 

Zadanie 4: Liczebniki

·      Przypomnienie liczebników z SP (podawanie wieku, numerów telefonów, gry w bingo etc).

Zadanie 5

·      Uczniowie przygotowują z nowopoznanych słów fiszki. Następnie rozgrywają mecz w parach. (Zwycięzcy mogą otrzymać oceny bardzo dobre).

Zadanie 6: Sprawdzenie stopnia opanowania nowych słów

·      „Magiczna tablica” – Uczniowie po kolei podchodzą do tablicy i zapisują po jednym słowie. Gdy tablica się zapełni n-l prosi uczniów o ich zapamiętanie. Następnie uczniowie odwracają się a n-l wymazuje 2 słowa. Uczniowie muszą podać słowo, które zniknęło z tablicy..Pierwszy uczeń, który wypowie je na głos otrzymuje punkt. Itd. Aż wszystkie słowa znikną z tablicy.

lub

·      Zonk” – N-l przygotowuje listę słów do przetłumaczenia. Co kilka wyrazów znajduje się słowo „zonk” oraz „

Np.

1.     Wysoki

2.     Gruby

3.     Zonk

4.     Filmy przygodowe

5.     Extra point

6.     Niesmiały

7.     Zonk

Etc

Grupa pierwsza tłumaczy słowo. Jeśli powie „next”, n-l podaje kolejne słowo. Jeśli powie „stop” nl zapisuje zdobyte punkty i przechodzi do kolejnej drużyny. Trafienie” zonk” oznacza utratę punktów. Trafienie „extra point” oznacza dodatkowy punkt bez konieczności tłumaczenia słowa.

 

Ocena: Stopień opanowania wiedzy przez uczniów, zaangażowanie w zajecia, zrobione notatki.

 

Rozszerz

Cel: Przeniesienie zdobytej wiedzy poza środowisko szkolne. Uczniowie mają tydzień na wykonanie pracy projektowej.

Zadanie:

·       Nauczyciel informuje uczniów, że ich zadaniem będzie przekazanie informacji o sobie nowo poznanej osobie. Ustala kryteria oceny pracy, wybór formy zostawia uczniom (prezentacja multimedialna, praca pisemna opatrzona obrazkami (samodzielnie) lub rozmowa 2 nieznajomych (na żywo lub nagrany filmik)

Ocena: Zaangażowanie uczniów, umiejętność współpracy.

 

Przedstaw

Cel: Krytyczna ocena swojej pracy, wyciągnięcie wniosków z uwag nauczyciela, dopracowanie szczegółów (ocenianie kształtujące)

Zadanie: Uczniowie w ramach pracy domowej pracują nad projektem, konsultując się w miarę potrzeb z nauczycielem. Nauczyciel ocenia prace uczniów kształtująco.

Ocena: Stopień zaangażowania uczniów, ich umiejętność oceny własnej pracy, chęci współdziałania, umiejętności rozwiązywania problemów, które pojawiły się w trakcie realizacji zadania.

 

 

 

Autor: Agnieszka Kielar

 

Write a comment

Comments: 0

kontakt: aga_102@tlen.pl, anavissos@wp.pl

Zapraszamy na szkolenia stacjonarne i online. Wydajemy stosowne zaświadczenia.

  • Motywacja Kellera
  • Strategie ABC
  • Metapoznanie
  • Instruktażowe nauczanie 4ALL
  • Cykl Kolba
  • CLIL
  • Prawo oświatowe
  • Licencje Creative Commons

Komentarze

Comments: 27
  • #27

    Aneta (Thursday, 21 September 2017 06:56)

    Gdzie szkolenia?

  • #26

    Rodzic (Monday, 11 September 2017 21:39)

    To powinno być obowiązkowe w polskiej szkole.

  • #25

    jejku (Sunday, 10 September 2017 19:43)

    To najlepsza strona w historii, każdy nauczyciel powinien się z tego uczyć

  • #24

    Oczkiem w Edukację (Saturday, 09 September 2017 12:26)

    Wyśmienicie skomponowany projekt, wyobrażam sobie sukcesy uczniów i ich zaangażowanie ��

  • #23

    %AE (Thursday, 17 August 2017 09:19)

    Rewelacja i jeszcze raz rewelacja!!!!

  • #22

    nauczyciel (Wednesday, 16 August 2017 12:40)

    jestem pod wrażeniem. SZOK

  • #21

    Kamagra 100mg (Thursday, 13 July 2017 16:15)

    Extra Super Viagra

  • #20

    Katarzyna (Friday, 02 June 2017 08:46)

    imponujące

  • #19

    Beata (Thursday, 01 June 2017 12:40)

    Bardzo dobra strona, zamawiam szkolenie

  • #18

    Małgosia (Thursday, 25 May 2017 21:02)

    Absolutna rewelacja

  • #17

    kasia (Thursday, 25 May 2017 09:09)

    bardzo dobra strona, każdy nauczyciel powinien ja zobaczyć

  • #16

    Zatyrany (Tuesday, 23 May 2017 19:58)

    Rewelacyjnie dobrane filmy do wyjaśniania.Strona masakra

  • #15

    blelel (Tuesday, 23 May 2017 08:34)

    dawno nie widziałam tak dobrego nauczania

  • #14

    mateucz (Thursday, 18 May 2017 10:12)

    ŚWIETNIE SIĘ NADAJE NA SZKOLENIA DLA BIZNESU. MA TROCHĘ BŁĘDÓW ALE SUPER

  • #13

    Gosia (Friday, 28 April 2017 06:20)

    Rewelacja, rewelacja o tym trzeba mówić głośno.Ktoś coś fajnego wymyślił

  • #12

    bufa (Saturday, 22 April 2017 20:44)

    to mogą być najbardziej profesjonalne szkolenia-bogatctwo materiałów

  • #11

    Nauczyciel (Friday, 21 April 2017 21:38)

    skąd materiały?

  • #10

    Marek (Friday, 21 April 2017 21:36)

    świetne

  • #9

    beata (Saturday, 08 April 2017 08:08)

    rewelacja

  • #8

    komik (Friday, 07 April 2017 11:57)

    rewelacja-wracam tutaj codziennie

  • #7

    beatriceku (Tuesday, 04 April 2017 12:16)

    znalazłam szkolenia na printerescie. Uwielbiam te stronę. Masę rzeczy wykorzystuje na lekcjach. Jak ud się stworzyć grupę chcemy szkolenia

  • #6

    katarzyna (Monday, 03 April 2017 11:05)

    chcę się zapisać na szkolenie

  • #5

    lilula (Monday, 03 April 2017 10:33)

    Najlepsza strona jaką widziałam

  • #4

    kujon (Tuesday, 28 March 2017 08:17)

    rewelacja

  • #3

    zygała (Tuesday, 17 January 2017 09:13)

    Rewelacyjna strona dla nauczycieli

  • #2

    Agnieszka (Tuesday, 17 January 2017 09:12)

    Zapraszam wszystkich zainteresowanych do współpracy

  • #1

    agatajas (Sunday, 21 February 2016 09:01)

    Fajny program do nauki podobny do bardzo Innowacyjne metody angielskiego z Preply http://www.academia.info.pl/korepetycje-z-preply-korepetycje-j-angielski-gdansk

Autor strony: Agnieszka Jastrzębska-opracowania własne chronione prawem autorskim, proszę nie kopiować materiałów. Nie jest możliwe zaplanowanie prawidłowo lekcji bez wcześniejszego szkolenia. Materiały poglądowe

Problem: szkolna rzeczywistość logiczna a intuicyjny świat przyszłości.